Monday, April 8, 2019

Ilmu

Entah kenapa, kagum aku terhadap mereka yang berpenat lelah sebab menuntut ilmu. sampaikan takde 'me time' pun.

Balik kali ni, i just found out that yati is currently taking occupational safety health course, 4 months. Class on weekdays, weekend balik UPM, class untuk her masters. Yang comelnya, yati sama kelas dengan cousin ktorang, mok ma. Dahlah dalam kelas duduk sekali, depan sekali 😂

Sebab abang aku dah officer, senanglah kakak aku nak masuk bidang OSH bila dah habis belajar nanti.

Sometimes, i do jealous of other people, sibukkan diri tahap gaban despite their pack schedule. When you’re busy, sedikitlah masa untuk berlagha.

Dan lagi insan yang buat aku kagum sangat, are my parents. Since past few years, weekend je pergi kelas mengaji kat masjid negeri. Under MUIP. That’s why pattern of my family changed.. dulu we used to spend our weekend kat kedai buku pollpular. But now, no longer.

After ayah cmpleted diploma dulu, azam ayah untuk belajar tak terhenti lagi. ayah selalu ceritakan lepas dah kahwin, ayang sambung degree kat UITM Jengka. It was a rough times, back then. Alhamdulillah, ayah made it into his degree in business studies.

Abang chor also planned to pursue his master studies dalam OSH.. I remember when he completed his diploma, he was kinda unstable. but i see his hardwork. he masuk kursus tu, ini, kena hantar kerja contract ke Penang bagai.. Gambang..Muadzam..Johor. Tapi among our siblings, dialah paling banyak $$

Lepas raya nanti, yah ada exam.. Cert for accountancy something like that, aku tak bertanya lanjut pun, segan. Just wanna say, my parents, my siblings, are my ultimate idols..

The thing is, im kinda miss my abang. Last time jumpa dia last november, he’s seem to be struggling very hard. What’s app pun lambat reply. Nanti ye sambung master, pjj.. makin susahlah aku nak jumpa dia. Dia ni dah nak masuk 3 series.. aku harap dia tak lupa untuk kahwin.. Bestnya kalau ada anak buah lagi..

Ans i'm missing my adik.. doakan my adik pass with flying colours for her foundation in law exam.. and dapat masuk Uni yang dia harapkan untuk sambung law degree.. Allahumma amiin..

No comments:

Post a Comment