Wednesday, August 27, 2014

SPM

Assalamualaikum.
Esok paper account. So aku ingat nak study PAI je esok as lusa exam PAI.
Minggu depan Selasa subject Tasawwur Islam.
I waanted to be a scientist but SPM trial was just...so....
hard.
Aku rasa macam.. Kenapa certain orang, miracle tu senang je berlaku? Kenapa kadang-kala orang tu baca buku, ulangkaji seminggu sekali, at the end, the result mengalahkan orang yang duk study macam aku. Why? Why orang yang study sikit sikit, masa exam dapat skop punyalah detail and result keluar, bagus. Aku pulak asyik dapat skop macam semua tajuk masuk. Rasa macam dunia ni tak adil. Yeah, kadang-kala dunia ni langsung tak adil sejak azali lagi. But then, percayalah sha, Allah sentiasa mendengar apa yang ada di dalam hati-hati kamu. Percayalah. Banyakkan doa, tawakkal dan... Allah kan ada, then, Smile :)

Mid Year exam haritu aku dapat 7A. 2B+ and 1C. And now, disebabkan aku baru habis exam dan trial bagi aku susah... I dont even have time to complete my Physics' objective questions. Same goes to Chemistry where i forgot the catalyst that used for experiment that can be done in experiment. 11 marks for essay gone. Please, pray for me.For My SPM and my fututre.

Ya Allah, Engkaulah yang Maha Penyayang, Pengasih dan Maha Berkuasa, Hanya padaMu hamba-hambaMu ini menyerah diri. Berikanlah ingatan yang kuat, kecerdikan yang tinggi kepada kami agar dapat membangunkan umat Islam di dunia dan semoga kami tergolong dalam golongan yang bahagia di akhirat. Jauhkanlah kami daripada berlaku derhaka kepadaMu atau insan lain. Sesungguhnya Engkaulah Maha memudahkan segala yang sukar. Amiin.

Aku baru apply satu form menggunakan result mid-year aku. Harap-harap semuanya baik. Ya Allah, permudahkanlah. Semoga hambaMu ini memperoleh keputusan yang cemerlang bagi trial SPM dan SPM nanti. Amiin. Doakanlah aku, ya kawan.

Sekarang ni, aku sangat memerlukan rehat sebelum sambung study malam nanti bagi subject PAI dan TI. Tapi kalau nak diikutkan, aku rasa macam ada benda yang nak aku luahkan, semoga tenang. Habis SPM ni, aku nak study balik betul-betul(eventhough aku rasa aku dah habis study betul-betul dah) Usaha lagi, sha! Biar lah study sampai termuntah-muntah, Ilmu tu! Dan muntahkan semasa dalam exam SPM sebenarnya, ya!
p/s Alhamdulillah Maths and add maths aku dapat A. Oh Mighty Allah, Thank you.

No comments:

Post a Comment